Nationale Vrijwilligersdag

07 december 2023

De gemeente Gooise Meren is alle vrijwilligers dankbaar voor hun bijdrage en inzet.Om dat duidelijk te maken organiseerde de Versa Vrijwilligerscentrale namens de gemeente een bedankcampagne op 7 december om vrijwilligers in het zonnetje te zetten in de Groene Ruijter in de Ruijterlaan. Er stond koffie of thee met iets lekkers klaar, een leuke attentie en een bon voor twee oliebollen. De dag door waren er lezingen, workshops en een film. Ook werden bezoekers rondgeleid door het Groene Ruijter-complex. Deze Nationale Vrijwilligersdag werd geopend door burgemeester Han ter Heegde. Hij wees op het grote vrijwilligers-potentieel in Gooise Meren en hield de aanwezigen nog maar eens voor dat vrijwilligerswerk niet vrijblijvend is. Mensen moeten in hun activiteiten van elkaar op aan kunnen. De burgemeester somde een groot aantal organisaties op, en daarbij bleek dat er heel wat in de Groene Ruijter vertegenwoordigd waren. Ook de Historische Kring Bussum was er bij. (foto's Jaap van Hassel en Jan Schippers)

zaal.jpeg