Verenigingen in nood

01 januari 2023

Verenigingen en sportclubs verkeren in acute financiële nood door hoge inflatie en een grote stijging van energiekosten. Daarom willen het CDA en de ChristenUnie van de provincie Noord-Holland zo snel mogelijk een verhoging van de provinciale bijdrage. Ze hebben daartoe moties ingediend. Daarmee willen ze er bij het Rijk op aandringen subsidies te verhogen en als provincie geld uit te trekken om waar nodig accuut te helpen met een tijdelijke financiële bijdrage. Dennis Heijnen, fractievoorzitter van CDA Noord-Holland en Michel Klein uit Bussum van de ChristenUnie vinden dat de provincie moet ingrijpen voordat het te laat is en er voor verenigingen en sportclubs niets anders op zit dan te stoppen. Het zou volgens hen zonde zijn als het rijke verenigingsleven in Noord Holland zware klappen krijgt. Lees MEER in een artikel van BussumsNieuws.