Herdenkingssteen Toonkunst weer te zien

16 november 2022

Onze vereniging heeft allerlei bijzondere voorwerpen in bezit, ook heel zware gevallen zoals (gevel)stenen. Een mooie bestemming voor zulke geschenken is moeilijk te vinden, maar af en toe is het raak. De herdenkingssteen '75 jaar Toonkunst Bussum' heeft nu een goede plek gekregen in het gerenoveerde Bensdorp-complex, vlakbij het restant van de oude fabrieks-schoorsteen aan de Nieuwe Spiegelstraat.
De steen heeft ooit gehangen in de oude muziekschool aan de 's Gravelandseweg. De HKB kreeg de steen lang geleden van Toonkunst en schonk hem dit jaar aan de Vereniging van Eigenaren van Bensdorp. Hij staat nu weer als vanouds te pronken, beter dan te verstoffen in de HKB-opslag.
Belangstellenden mogen daar altijd op verzoek een kijkje nemen. Ze komen misschien op mooie ideëen voor andere zware jongens.