OMD 2021

12 september 2021

De Historische Kring Bussum kan met tevredenheid terugkijken op de Open Monumenten dagen 2021. Dat voelt goed na het tegenvallende OMD-weekend van verleden jaar dat werd beheerst door coronamaatregelen. Op zaterdag was het weer wat wisselvallig maar op zondag was het prima. De belangstelling was zonder meer goed te noemen: een flinke toeloop voor de lezingen en gegidste Bredius wandelingen. Ook gingen er flink wat mensen met de bustours mee.

Al met al een bevredigende opkomst. Dat is fijn voor al die vrijwilligers die zich ook nu weer hebben ingespannen voor een goed resultaat. Hotel Jan Tabak was een gelukkige keus als centraal punt voor informatie en start voor wandelingen met gids. Voor de lezingen/wandelingen hadden zich ongeveer 50 mensen ingeschreven. Dit OMD-weekend heeft een kleine tien nieuwe leden opgeleverd.  Landelijk gezien trok Open Monumentendag ruim 850 duizend mensen. Er waren zo'n 4-duizend monumenten te bezoeken.