Graf van Maria Mispelblom Beijer gevonden

09 januari 2021

Het vasthoudende speurwerk van Margreet de Broekert naar leven en werk van kunstenares en dierenactiviste Maria Mispelblom Beijer-Theunissen heeft nu ook de locatie van haar graf opgeleverd: de Oude Begraafplaats Naarden. Dat gebeurde met hulp van de Gemeente Gooise Meren en de Stichting tot behoud van de Oude Begraafplaats Naarden. Kort geleden vond Margreet de Broekert de overlijdensadvertentie waarin stond dat ze daar was begraven. Ze blijkt te zijn bijgezet in het familiegraf van Theunissen, en ze ligt ze daar samen met haar ouders.

Haar moeder overleed in 1904 - Maria was toen pas 17 jaar - haar vader in 1936. Ze stierf in eenzaamheid op 1e Kerstdag 1957 in een ziekenhuis in Den Bosch. Haar naam staat niet op de grafsteen, maar Margreet de Broekert hoopt daar iets aan te kunnen doen. Ze heeft de namen van de ouders op de verweerde grafsteen inmiddels tevoorschijn ‘gepoetst’.