De Kleine Johannes

04 januari 2021

De vrijwilligersprijs voor Bussum, de Kleine Johannes, is dit jaar toegekend aan de heer W.Hofstaetter. Hij nam de prijs, een kleine kopie van het beeldje en een oorkonde, in ontvangst voor de ingang van zorgcentrum De Gooise Warande, waar hij woont. Wethouder Barbara Boudewijnse sprak hem toe en noemde de onderscheiding een eerbetoon voor al zijn vrijwilligerswerk zoals post rond brengen, bewoners naar de dokter, ziekenhuis of kapper brengen enz.
Normaal zou de uitreiking hebben plaatsgevonden tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Gooise Meren, maar wegens de coronamaatregelen is een nieuwjaarsfilm gemaakt.

Van een echte uitreiking was geen sprake: de heer Hofstaetter mocht de Kleine Johannes en de oorkonde op enige afstand van de wethouder van een tafeltje pakken. Daarna nam hij een bos bloemen in ontvangst. Hij zei te hopen dat hij nog een tijdje in behoorlijke gezondheid met het werk kan doorgaan. Bekijk HIER de (verkorte) film en hier ook de andere vrijwilligers in Gooise Meren die werden onderscheiden.