Bussums Historisch Tijdschrift 21/3 (december 2005) pag. 65

Correcties en reacties op het Tijdschrift

Lars Wieringa

Klik hier voor de pdf-versie van dit artikel.
Onderstaande illustratie is aanklikbaar voor een vergroting.

De laatste uitgaven van het Tijdschrift hebben een grotere belangstelling ondervonden. Redenen hiervoor zijn het groeiende aantal leden, de grotere oplage vanwege de combinatie met andere activiteiten en de gestegen losse verkoop. Dit zijn zaken waar we trots op zijn.

Ook het aantal reacties neemt toe. En dat mag blijven toenemen, reageert u gerust!

Zo hebben wij vernomen dat er ook een Eltheto kapel heeft bestaan, achter de Vredekerk, dit als aanvulling op het artikel over de verdwenen kerken.

Helaas gaat af en toe ook wat mis in het Tijdschrift, ondanks alle zorg die eraan wordt besteed.

Zo was op de foto van het Bevrijdingsnummer in april 2005 aangegeven dat het handelde om: de aftocht van de Duitsers op de Brinklaan. Nu bleek dat niet helemaal juist te zijn berichtten diverse lezers ons. Op de foto staan leden van de (Nederlandse) Landstorm.

In het september was een recordaantal aan illustraties opgenomen. Eén ervan was geplaatst bij het artikel over 'Een tweedehands orgel'  bladzijde 51. De afgebeelde foto van het orgel is niet het orgel dat in 1996 werd geplaatst in de Wilhelminakerk maar in de Spiegelkerk.
Hieronder vindt u de goede foto.