Bussums Historisch Tijdschrift 27/3 (december 2011) pag. 1

Inhoud

Van de redactie

Onderstaande illustratie is aanklikbaar voor een vergroting.
Klik hier voor de pdf van deze Inhoudspagina.

Foto’s omslag:
zie artikelen

INHOUD

Bussums Historisch Tijdschrift

• In dit nummer – Redactie 3
• Jaap Molenaar alias Jack Miller – J.G.K. Molenaar 4
• Meesterkapper Sebastiaan en Het Hollandsche Kappershuis – Bas Hageman 6
• Joop Sanders: Bussum’s eigen straatmuzikant – Eva Smit-Beek 9
• Wim Leenderts, de boekverkoper – Rens Muller 11
• ‘Ik hou van beschuit met muisjes’. Een ode aan verloskundige mevrouw de Ruijter – Lynette de Ruijter 13
• J.G.Griffioen. Slager-speculant-melkboer. De periode 1909-1925 – Hans Jonker 16
• Dokter Hans Hendriks ruim 50 jaar een begrip in het Gooi – Jan Hammer 20
• Jo van Gogh-Bonger en de victorie van Van Gogh (1853-1890) – Marcus van der Heide 22
• Dirk Bouwman en Van Gogh – Rudolf Geel 25
• De dwarsliggers – Nel Krijnen-van Gog 27
• Floris Bakels – Klaas Oosterom 30
• Honingvogel in het Brediuskwartier. Bij het 30ste sterfjaar van Willem Brandt – Wim Klooster 32
• Colofon 36

DE VERENIGING

De Historische Kring Bussum stelt zich ten doel het bevorderen van de kennis en de belangstelling voor de geschiedenis in het algemeen en de geschiedenis van Bussum en omgeving in het bijzonder. Zij probeert dat doel te bereiken door een documentatiecentrum in stand te houden, een tijdschrift uit te geven en tentoonstellingen, lezingen en excursies te organiseren. De vereniging heeft een aantal werkgroepen die historisch materiaal verzamelen, bestuderen en publiceren.