Contactblad van de Historische Kring Bussum,  jaargang 8, nummer 1 (april 1992) pag. 4

De Historisch Kring op de nieuwjaarsbijeenkomst van de gemeente.

van de redaktie

De afbeelding is aanklikbaar voor vergroting

Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst in het gemeentehuis was ook uw Historische Kring aanwezig. Ter gelegenheid van het 175-jarig bestaan als zelfstandige gemeente was aan iedereen verzocht om zoveel mogelijk in historische kledij te komen. Ook de leden van de kring droegen kleding van de vorige eeuw. Dat zij veel bekijks hadden blijkt wel uit de foto.

Eind december 1991 was door enkele leden van de Historische Kring in de ontmoetingsruimte van het gemeentehuis een tentoonstelling ingericht en een stand gemaakt. Te zien waren onder andere oude foto's, kaarten, oorkonden en portretten van enkele burgemeesters van Bussum. Op de stand waren oude exemplaren van het Contactblad beschikbaar.

Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst zijn er veel folders over de Historische Kring uitgegeven; wij hopen op veel nieuwe leden. Bij de laatste telling was het ledental inmiddels de 300 gepasseerd. Voor de liefhebbers zijn er nog enkele oude exemplaren van het Contactblad. Deze zijn te koop bij bestuurslid B.J.W. Bal.