Contactblad van de Historische Kring Bussum,  jaargang 7, nummer 3 (december 1991) pag. 88

1992 - Een belangrijk jaar voor Bussum en de Historische Kring.

Arie Gouka - voorzitter

Geachte leden,

In 1992 is het 175 jaar geleden dat de gemeente Bussum een zelfstandige gemeente werd. Tijdens de ledenvergadering in januari 1991 is gebleken dat de leden met het bestuur van mening waren, dat we aan deze belangrijke gebeurtenis aandacht moesten besteden. Een boek over 175 jaar Bussum en een symposium over Bussums toekomst -zo werd besloten - waren passende aktiviteiten.

Veel is er sindsdien in 1991 gebeurd waarvan u in 1992 kennis kunt nemen. Het boek is bijna "drukklaar". Op 18 december 1991 zal het definitieve manuscript met foto's en fotobijschriften door de uitgever worden opgehaald. Ruim 20 mensen, waaronder vele leden van onze vereniging, hebben aan het uiteindelijke resultaat meegewerkt. Een resultaat met een omvang van 144 pagina's, waarin ongeveer evenzoveel foto's zijn verwerkt. Het streven is er op gericht dat het boek in april 1992 officieel gepresenteerd wordt, waarna het voor waarschijnlijk f 32.90 in de boekhandel te koop zal zijn. Leden van onze vereniging krijgen tot en met 1 mei 1992 f 10,00 korting op deze aanschafprijs.

Het symposium zal gehouden worden op 1 mei 1992. Het gemeentebestuur en de ambtenaren waren vanaf het begin zeer enthousiast over dit initiatief van de H.K.B.. Een ambtelijke werkgroep aangevuld met uw voorzitter en regelmatig terzijde gestaan door onze burgemeester heeft de opzet van dit symposium ondertussen vrijwel rond. Ik zal nu niet uit de school klappen met nadere bijzonderheden. Binnenkort kunt u hierover, via de plaatselijke pers en het gemeentelijk voorlichtingsblad, alles vernemen. Ik raad u wel aan die dag vrij te houden en u via de bon achter in dit blad alvast op te geven. De kosten bedragen f 25,00 voor de hele dag inclusief een lunch. Leden van de Historische Kring krijgen f 5,00 korting.

Zoals u ziet, belooft 1992 een boeiend jaar te worden voor allen die geïnteresseerd zijn in Bussums verleden (het boek) en willen dat dit verleden wordt veilig gesteld in de toekomst (het symposium). Kortom een boeiend jaar voor alle leden van de Historische Kring. Ongetwijfeld kent u mensen in uw omgeving op wie het bovenstaande ook van toepassing is, doch tot op heden hebben verzuimd om lid te worden van onze vereniging. Indien u zelf gebruik maakt van de kortingsbon in dit blad, knipt u dan meteen voor zo'n aspirant-lid de tweede bon uit. Want nu lid worden (vóór 1 mei 1992) geeft maximaal f 15,00 korting in 1992. Alvast bedankt.

Dames en heren, het bestuur hoopt dat 1992 voor u veel goeds moge betekenen. Dat het u geeft, hetgeen u er van verwacht. En dat u tevreden op 1991 terug ziet. Prettige feestdagen en tot ziens .....in 1992.