Contactblad van de Historische Kring Bussum,  jaargang 7, nummer 3 (december 1991) pag. 86 +126

Agenda / activiteiten in de regio

Van de redactie

Klik hier voor de PDF versie van dit artikel

Hilversum Goois Museum

12 dec. t/m/ 1 maart Expositiw : behang, onze derde huid"; overzichtstentoo van 4 eeuwen wanddecoratie in het Nederlandse binnehuis.
De tentoonstlling wordt gehouden in het Goois museum en in het Gooilandgebouw

Huizen Stichting Huizer Museum

De sponsoractie voor de totstandkoming van het museum in het Schoutenhuis is van start gegaan. Het huizer bedrijfsleven is aangeschreven om een bijdrage te leveren. Verder zijn er klederdrachtpoppen te koop bij de Stichting: Inl. Mevr. J. Rebel-Gooyer, tel 02152-54591

Laren Singer Museum

t/m/ 19 janjuari is een overzichtstentoonstelling te zien van Nederlandse affiches voor 1940. De affiches zijn afkomstig uit het particuliere bezit van de heer M. Le Coultre uit Laren.

Stichting tussen Vecht en EEm (T.V.E.)
Prof Dr. P. Leupen, bestuurslid van de stichting geeft op 26 februari 1992 in het Goois Museum in Hilversum een lezing over Elten en het Gooi.
Bovendien organiseert T.V.E. op zaterdag 2 mei 1991 een excursie naar Elten en omgeving (Kleef, Calkar of Xanten).
De reis zal worden gemaakt met een bus, waardoor een beperkte deelname van 50 personen mogelijk is.
De kosten voor deze excursie - inclusief koffiemaaltijd - worden gescht op maximaal f 50,--
Voor verder informatie en inschrijving kan na de lezing van 26 februari kontakt worden opgenomn met mevr. T. Kruijmer-Vos, telefoon 02152-51713