Contactblad van de Historische Kring Bussum,  jaargang 6, nummer 1, mei 1990) pag 13

Bussum voor 1800

Enige jaren geleden startte ik met een genealogisch onderzoek naar mijn voorouders. Daarbij bleek al spoedig dat de familie De Beer al eeuwen lang in de buurtschap Lage Bussum woonde. Ook kwamen relaties met andere Bussumse families - zoals Fokker, Heerschop, Ruijzendaal - naar voren.

Daarop besloot ik mijn onderzoek te verbreden naar alle Bussumse families van vóór 1817. Daarbij stuitte ik, behalve op de gebruikelijke doop-, trouw-en begraafregisters op vele andere bronnen, zoals notariële archieven, het erfgooiers- archief, het koptiende archief en schepenarchieven.

Mijn vraag is of bij andere leden van de HKB eveneens aktieve belangstelling voor dit onderwerp bestaat. Het lijkt mij plezierig om samen met anderen aan dit boeiende onderzoek te werken. Voorlopig zijn wij nog met zijn tweeën, namelijk mevrouw Krijnen-van Gog en ondergetekende, Als U mee wilt doen, neemt U dan met mij kontakt op?
L.J. de Beer Helmerslaan 14, 1215 BT Hilversum, telefoon 035 -213476