Contactblad van de Historische Kring Bussum,  jaargang 3, nummer 2 (juli 1987) pag 30-31

AGENDA ACTIVITEITEN  t/m september 1987

E. Witteveen

Klik hier voor de PDF versie van dit artikel

HISTORISCHE KRING BUSSUM: Openbare Bibliotheek Dr. A. Kuyperlaan 5
Bijeenkomsten op 7 september en 11 november
In september: Expositie "Apotheken en drogisterijen i n Bussum"; tentoonstelling n.a.v. het 100 jarig bestaan van apotheek Schermer aan de Brinklaan.
Samenstelling: leden van het Documentatiecentrum.

HET DOCUMENTATIECENTRUM van de HKB is geopend op woensdagmiddag van 14.00 tot 17.30 en vrijdag van 14.00 tot 17.50 en 19.00 tot 21.00.

Voortdurend: in "TER SCHUURE" Brinklaan 146 b
Nostalgische tentoonstelling van "Gebruiksvoorwerpen, kleding en handwerk". Geopend do. en zat. van 10.00 tot 16.00

In aug. en sept:            Orgelconcerten:
Alle dinsdagen in aug: Concerten door Jaap Zwart. Aanvang 20.00
Alle zaterdagen in aug en september: Concerten van het Comité Orgelconcerten L'Organiste Aanvang 20.00
Organisatie van de muziekevenementen: WERKGROEP BEHOUD, GEBRUIK EN RESTAURATIE VAN DE VITUS.

t/m 31 augustus In GOLDEN TULIP/ JAN TABAK HOTEL
Expositie "300 jaar historie en cultuur rond Jan Tabak"; ter gelegenheid van de viering van de opening in 1687 van het logement "Sandbergen" door Jan Toebaxman.
Op de tentoonstelling is een verzameling unieke schilderijen, aquarellen, tekeningen, documenten en kaarten bijeengebracht over een periode van 300 jaar. Tentoonstellingscatalogus verkrijgbaar.
Samenstelling: Singermuseum Laren met medewerking van de Gemeente Bussum en diverse particulieren.

t/m 30 augustus: Zomermanifestatie TOER-in NOORD HOLLAND
De manifestatie staat in het teken van de "beeldende kunst" .
Organisatie: Culturele Raad Noord Holland en de plaatselijke VVV's. Toer-in krantje verkrijgbaar bij de VVV.

CULTUREEL CENTRUM DE VAART Vaartweg 163 Hilversum
Exposities van het "Goois Museum":
t/m 5 juli :    "De oude haven"; tentoonstelling over de aanleg en het gebruik van de oude haven in Hilversum.
tot 23 aug:   Eerste overzichtstentoonstelling van de "Hilversumse kunstenaar Jan van Ravenswaay 1789-1869". (Romantische school). Catalogus verkrijgbaar .

t/m 27 juni: In KERKJE AAN DE DIJK in KORTENHOEF
Expositie "Grote realisten". Geopend van 10.00 tot 21.00 Tijdens de tentoonstellingsperiode worden ook vaartochten georganiseerd door Natuurmonumenten. Tevens uitleg over het oude schildersdorp Kortenhoef, en het leven van rietsnijders en turfstekers.

t/m 16 aug: SINGER MUSEUM LAREN
Grote overzichtstentoonstelling van de "Larense" schilder Albert Neuhuys. (1844-1914)

HISTORISCHE KRING HUIZEN/STICHTING HUIZER MUSEUM
26 augustus: Viering in het Muiderslot van het 10-jarig bestaan van de Historische Kring.
27 aug tot 3 sept: Expositie "Weesp tussen de grachten". Plaats: Kerkje van de Nederlanse Protestantenbond Oude gracht 69.

STICHTING COMITÉ OUD-MUIDERBERG
25 en 26 september: 4e Historisch wetenschappelijk symposium "De Hollandse stad in de 13e eeuw".
Plaats: Rechthuis aan de Brink te Muiderberg inl. drs. Duindam tel.: 020-445252.

HUIZEN
29 augustus: Huizer Dag  met o.a. Historische Optocht; Openstelling Oude Kerk en beklimming van de toren; Wandeling onder deskundige leiding langs historische panden; Dialectgroep verzorgt optredens.
12 september: Monumentendag
o.a. Openstelling Oude Kerk, beklimming van de toren; wandeling onder deskundige leiding langs historische panden; oude botter ligt gepavoiseerd in de haven.