Contactblad van de Historische Kring Bussum,  jaargang 3, nummer 1 (oktober 1986) pag 0

VAN DE REDACTIE

Marcus van der Heide

Klik hier voor de PDFversie van dit artikel
De afbeelding is aanklikbaar voor vergroting

Het Prins Hendrikpark als thema van dit nummer, zou je kunnen zeggen. De blik die je, komend uit het Station, op deze villawijk hebt, dreigt drastisch te veranderen, als straks het monumentaal  gelegen pand Prins Hendriklaan 1 moet wijken voor nieuwbouw van appartementen van zoveel verdiepingen hoog.. .
Martin Heyne verwoordde zijn lezing over het  "Park"  tot een artikel voor het Contactblad, terwijl Mevrouw Jensma, kort voor haar vertrek uit Bussum, nog schrijft over de Bibliotheek, waar zij in de dertiger jaren als stagiere werkte. Bij dit nostalgisch verleden past ook de kijk, die een zekere Van de Bunt op Bussum heeft, al is er sprake van wazigheid daarbij  (zie de bespreking van Dr de Vrankrijker). Historisch is (en wordt) ook het DORPSLIED VOOR BUSSUM.

Bijzonder verrast waren we over de reactie op het Begrafenisnummer: Koos Ruijzendaal verhaalt over een ver familielid, in het verre Italië begraven.

Geheel andere stof is die betreffende Verenigingen. We noemen er verschillende, doch slechts één krijgt extra aandacht. Doch dat de overige verenigingen even voorspoediglijk gedijen als   De 85 jarige Gooische!

Graag vragen wij uw aandacht voor het debuut van een 75 en een 71 jarige Bussumer, en nog voor de restaurateur-kunstschilder Jan Verhoeven.
Vergeet u ook de activiteiten in de Regio niet.

Het belangrijkste treft u overigens op de volgende pagina: de data van de eerstkomende Bijeenkomsten der Historische Kring.

Prins Hendriklaan 1 in de dertiger jaren