Contactblad Historische Kring Bussum, jaargang 9, nummer 3 (december 1993), pag. 92

Open Monumentendag 11-9-1993

Johan Klijnman

Klik hier voor de pdf van dit artikel
Onderstaande illustratie is aanklikbaar voor een vergroting.

Bussum deed dit jaar voor de eerste keer mee aan de landelijke Open Monumentendag. De dag was georganiseerd door de stichting WEB in samenwerking met de gemeente Bussum. Diverse leden van de Historische Kring Bussum hielpen mee om van deze dag een succes te maken door aanwezig te zijn in de opengestelde gebouwen en door achter onze kraam te staan.

De kraam van de Historische Kring Bussum op het Stationsplein.

Onze Historische Kring was de hele dag aanwezig bij de kraam om beschrijvingen van de monumentenroute uit te delen en om boekjes te verkopen. Het door de gemeente en de stichting WEB uitgegeven boekje Monumenten van Bussum was aan het eind van deze dag uitverkocht. Ook de uitgaven van onze kring werden goed verkocht en er meldden zich enkele nieuwe leden aan.

Veel (oud-) Bussumers zijn er op deze zonnige zaterdag op uit getrokken om met de fiets of lopend de monumentenroute te volgen en een bezoek te brengen aan de opengestelde Koepelkerk, de kerk van de Nederlandse Protestanten Bond, villa Tindal en de tentoonstelling in het gemeentehuis.