Contactblad Historische Kring Bussum, jaargang 9, nummer 1 (april 1993), pag. 2

Van de redactie

(van de redactie)

Klik hier voor de pdf van dit artikel

De redaktie ontving van een oud-Bussumer een brief, waarin hij zijn herinneringen aan het Bussum uit zijn jeugd had vastgelegd; gewoon met een pen, dus niet keurig uitgetypt, maar wel leesbaar. Van een aantal zaken wist hij niet meer precies hoe het zo'n zeventig jaar geleden was. De briefschrijver beschreef alledaagse herinneringen aan personen, straten en gebeurtenissen. Herinneringen zoals iedereen ongeacht leeftijd wel heeft. De redaktie heeft zijn brief uitgetypt en deze, aangevuld met gegevens van een paar oudere leden van de kring, verwerkt tot een aardig artikel: Bussum aan het begin van deze eeuw, door G.J. van der Linden, dat u achterin dit Contactblad aantreft.

Met name de wat oudere leden van onze kring zullen bij het lezen van dit artikel dingen uit hun eigen jeugd herkennen. Zaken die tegenwoordig niet meer bestaan of ingrijpend zijn veranderd.

Hoe is het met uw eigen herinneringen? Het op schrift zetten ervan is niet zo moeilijk als u misschien denkt. De redaktie helpt u er graag bij. En is het schrijven een bezwaar, dan kunt u uw verhaal ook mondeling vertellen aan de redaktie.

Alvast veel leesplezier met dit Contactblad!