Contactblad Historische Kring Bussum jaargang 10 nummer 3 (december 1994) pag. 91-92

Van het bestuur

Gerard Dijker (penningmeester)

Klik hier voor de pdf-versie van dit artikel

Het afgelopen jaar heeft onze Historische Kring Bussum regelmatig "iets van zich laten horen". Te denken valt aan een aantal lezlngen en met als hoogtepunt de tentoonstelling over schoolgebouwen en hun historie. Ook in de dag- en weekbladen heeft onze vereniging ruime aandacht gekregen.

Toch tekenen er zich donkere wolken af boven onze HKB. De bezuinigingsoperatie van de gemeente "Buigen om Bussum" zal ook onze vereniging treffen. Dit zal met name betrekking hebben op onze fraaie huisvesting aan de Huizerweg 54.

Tot en met 1994 ontvingen wij voor de huur subsidie die echter in twee jaar zal worden afgebouwd.

Het bestuur heeft zich al geruime tijd beraden over de toekomstige ontwikkelingen. In het beleidsplan 1995 en volgende jaren zijn de volgende voornemens opgenomen:
1. De contributie zal gehandhaafd blijven op minimaal f 25,--;
2. De kosten van de aktiviteiten van de werkgroepen worden met 10% gekort;
3. Het Contactblad zal drie keer per jaar blijven verschijnen;
4. Er zal op korte termijn moeten worden gezocht naar alternatieve (goedkopere) hisvesting;
5. Wij hebben op dit moment ongeveer 400 leden. Het bestuur streeft ernaar dit ledenbestand met 5% uit te breiden;
6. Naast de bestaande bronnen van inkomsten (contributie, advertentie-opbrengsten en opbrengst verkoop losse nummers van het Contactblad) denkt het bestuur aan sponsoring.
Deze voorstellen zullen in de eerstvolgende algemene ledenvergadering aan u verder worden gepresenteerd. Alle opmerkingen, suggesties, ideeën en bijdragen zijn van harte welkom.

Het bestuur wenst alle leden een voorspoedig en bovenal gezond 1995 toe.