Contactblad Historische Kring Bussum, jaargang 10 nummer 1 (april 1994), pag. 41

Korte berichten

(Van de redactie)

Klik hier voor de pdf-versie van dit artikel

Ons zeer gewaardeerde lid mevrouw A. Langemeijer-Lucassen heeft een wandelroute door het Spiegel samengesteld, die begint bij de VVV. Er worden diverse winkelpanden en villa's langs de route beschreven en de tocht is het wandelen zeker waard.
Wandeling door Bussum nummer 1 is voor f 1,50 te koop bij de WV van Bussum.

Bij de Nederlandse Tuinenstichting is verschenen het rapport Jongere Tuinkunst door ir. Eric Blok. De Nederlandse Tuinenstichting heeft tot doel: het instandhouden van tuinen met een karakteristieke vormgeving, ligging en beplanting. De Historische Kring Bussum heeft geholpen bij het totstandkomen van dit rapport door het verstrekken van informatie over in het onderzoek betrokken tuinen.

Het rapport Jongere Tuinkunst is bij de Nederlandse Tuinenstichting verkrijgbaar voor f 48,-- voor donateurs en f 53,-- voor anderen (afgehaald bij het secretariaat, Herengracht 476, 1017 CB Amsterdam, tel. 020-6235058, of een tuinshop; bij verzending per post wordt f 5,-- voor verzendkosten in rekening gebracht.)