Contactblad Historische Kring Bussum 14/3 (januari 1999) pag. 94

Genealogische werkgroep

Bert de Beer

Klik hier voor de pdf-versie van dit artikel.

Tijdens de algemene ledenvergadering van 23 maart 1998 is voorgesteld een genealogische werkgroep op te richten. Inmiddels is deze werkgroep met vijf leden daadwerkelijk van start gegaan en hebben de eerste bijeenkomsten al plaatsgevonden.

Wat willen wij ?
De groep streeft naar het ontwikkelen van deskundigheid op genealogisch gebied ten behoeve van de Historische Kring. Met andere woorden een vraagbaak zijn voor alle genealogische problemen, die bij het werk van de Historische Kring opduiken.

Wat doen wij ?
Wij gaan werken aan de volgende actiepunten:
- Het opzetten van een handleiding voor genealogisch onderzoek in Bussumse documenten.
- Het inventariseren van alle documenten en hun vindplaats die ondersteunend zijn bij genealogisch onderzoek van Bussumse families.
- Het samenstellen van genealogiën van oude Bussumse families.

Wij beginnen met de Bussumse Erfgooiersfamilies. Als Bussumse erfgooiers worden aangemerkt, dié erfgooiers die rond 1800 in Bussum woonden
Het zijn de families: Bakker, De Beer, Van der Berg, Bus, Dekker, Distelblom, Fokker, Huisman, Van Eijden, De Jong, Klarenbeek, Koppen, Krijnen, Majoor, Rui(j)s(z)endaal, Nagel, Steur, Verver, De Rui(j)ter.

Van sommige families is de stamboom al gemaakt (Krijnen); des te beter, er blijft nog genoeg onderzoek over.

Bent u geïnteresseerd ?
U kunt natuurlijk meedoen met onze werkgroep. Een berichtje of telefoontje naar ondergetekende is voldoende.

Bert de Beer
Mycene 7