Contactblad Historische Kring Bussum 16/1 (april of mei 2000) pag. 2

Terugblik op de jaarvergadering

Joke Vos

Klik hier voor de pdf-versie van dit artikel

Op donderdagavond 23 maart j.1. vond de jaarvergadering van de Historische Kring Bussum plaats. Veel bekende gezichten waren aanwezig op de Huizerweg. De voorzitter mevr. M. Piebes opende de vergadering en heette iedereen welkom. Daarna behandelde de secretaris, de heer E. Droogleever Fortuyn, de correspondentie en las het verslag voor van de vergadering uit 1999. Dit verslag en het verslag van de penningmeester kon de goedkeuring van de aanwezige leden krijgen. De financiële positie van de kring ziet er goed uit en we zijn van plan om een eigen TV/videocombinatie aan te schaffen. De kring beschikt over een aantal video's bijvoorbeeld met oude brandweeropnames, Polygoon journaalbeelden en oude opnames van Bussum, die we bijna nooit kunnen laten zien. We hebben reeds een donatie van f 100,- gekregen voor de aanschaf.

Aftredend dit jaar waren de dames C. de Jong en J. Vos-Bogaard; zij werden door de vergadering herbenoemd en gaan er weer met frisse moed voor u tegenaan. Nadat de voorzitter de plannen voor dit jaar had bekendgemaakt en diverse leden van ons in het zonnetje (bloemetje) had gezet was de pauze. Na de pauze opende de heer G.M. Langemeijer onze tentoonstelling "Verleden en heden van Bussum" door een vlag van onze nieuwste aanwinst af te trekken, namelijk een van de originele wijzerplaten van de oude klok uit het oude gemeentehuis. Onder het genot van een hapje en een drankje bekeken de aanwezigen de tentoonstelling en men was het er over eens dat de werkgroep tentoonstelling wederom een prachtige tentoonstelling had gemaakt. Om 10.30 uur kwam er een einde aan deze gezellige avond. Wij hopen u op onze volgende ledenbijeenkomst (weer) te mogen begroeten.