Contactblad van de Historische Kring Bussum, 12/2 (september 1996) pag. 34

Van de redaktie

Klik hier voor de pdf-versie van dit artikel

In dit Contactblad zult u merken dat Ina de Beer weer goed op dreef is geweest. Het resultaat is een prima artikel over de groei van de van oorsprong Bussumse firma G. Banis & Zn.

In het kader van de Open Monumentendag op zaterdag 14 september 1996 kunt u in dit Contactblad lezen over het industrieel erfgoed in Bussum. Van mevrouw Langemeijer heeft de Historische Kring Bussum 'wandeling door Bussum' nummer 3 uitgegeven. Een aanrader voor iedereen die in Bussum is geïnteresseerd.

Mevrouw J.R. Bus-Degger herinnerde zich iets van vroeger: de gang bij haar ouderlijk huis. Zij heeft het op papier gezet en dat leverde een aardig artikel op voor dit blad. Het geeft een beeld van alledaagse zaken aan het begin van deze eeuw; heel herkenbaar voor de oudere leden van de Historische Kring en voor iedereen ook heel leuk om te lezen. Zo zie je maar waar een oproep om iets te schrijven over het Bussumse vertier van vroeger toe kan leiden.

Herinnert u zich bij het lezen van het Contactblad iets van vroeger of wilt u reageren, schrijf ons dan. Indien nodig helpt de redaktie u graag bij het op schrift stellen. Bedenk dat het verschijnen van het Contactblad afhankelijk is van artikelen en reakties van de leden.