Contactblad Historische Kring Bussum 15/1 (mei 1999) pag. 2 (i)

Van de redactie

Klik hier voor de pdf van dit artikel.

Dit jaar, 1999, het laatste jaar vóór de eeuwwisseling, belooft voor het Contactblad een goed gevuld jaar te worden. In dit eerste nummer van 1999 vindt u, naast een gedegen artikel van Marcus van der Heide, een aantal artikelen waarin wordt teruggeblikt op activiteiten die in het afgelopen jaar plaatsvonden.

Het is dit jaar precies 100 jaar geleden dat de Bussumse vrijwillige brandweer werd opgericht. Hieraan zal dit jaar op een aantal manieren aandacht worden besteed; óók in het Contactblad van de Historische Kring. Om te beginnen staat in dit Contactblad een artikel over A. van der Kruit, die van 1965 tot 1977 commandant was van de Bussumse brandweer.

In volgende Contactbladen zijn artikelen te verwachten over toeringcaronderneming ‘Bussums Bloei’, een handwasserij aan de Bussummervaart en wasserij De Waschkoning aan de Lammert Majoorlaan, festiviteiten/de Buwito alsmede de stand van zaken bij de genealogische werkgroep.