VERGANE TV-GLORIE OPNIEUW TE KIJK

05 juli 2011

Een raam-expositie op een historische plek in Bussum ter gelegenheid van het zestigjarig jubileum van de Nederlandse televisie: het is een nieuw initiatief van  de Historische Kring Bussum.

De vereniging kreeg een echte buitenkans: precies op de plaats waar de televisie zestig jaar geleden begon kan gebruik worden gemaakt van de ruiten van een leegstaande bedrijfsruimte.

Vanaf deze plaats, uit de in 1992 gesloopte studio Irene, kwam op 2 oktober 1951 de eerste landelijke televisie-uitzending.

Voor de mini-expositie is gebruik gemaakt van de foto- collages  van de succesvolle tentoonstelling “Bussum en de televisie” in 2008. Uiteraard worden nu vooral beelden getoond van de activiteiten in en  rond studio Irene, het indertijd alom bekende witte kerkje. Lokatie: Kapelstraat 33.

(Tip: Beweeg de cursor van rechts naar llinks over de foto's).

Om een kort nieuwsitem van RTV-NoordHolland te beluisteren klik HIER